Tuesday, January 31, 2012

fast cut!




kerjaya? maintain,
kewangan? alhamdulillah,
impian? insyaAllah dalam perjalanan,
desire? working on it !
love? ehem2x, alamak! right now cannot talk bout dat !
i know i made a lot things wrong, but i know, i can do it right someday,
soon enough ! :siclaro:

btw, sian blog ni, aq bukak time aq ada masalah jek, hoho,
xpela, blog la peneman time kalo de masalah, time heppy pun ada jgk share2 ngn blog ok !
and here goes nothing, focus on clear ride, unmount the distraction, bring ur road ahead, and shoot on ! *ayat campur2 skit istilah time shooting, haha



p/s: if u know me, 'give up' isn't in the life, there is just 'patience' and 'work smart'

Sunday, October 2, 2011

lagi lagi




salam
kesian blog ni, da lama xberhapdet, da berhabuk da,
ok got so many things to share, but got not much time also,
i've move on into next stage of my life, i.e ; working,
now as video editor at CST Production,
life become hectic and meaningful,
skarang time keje la rasa macam jadi student lagi best giler,
time jadi student rasa macam tertekan ngn assigment,
rasa macam da xmo blaja, rasa macam maw keje jea,
but its allright, sure i can handle the pressure,

n for the other part of my life,
still going on great,
biasa la, ada naik turunnya,
dann....
ok bye~

p/s : langit xselalu cerah, but feeling so heppy rite now, ^_^



Tuesday, July 26, 2011

engine starts moving now




uhuk2x, berhabuk betul blog ni,
haha, kesian,
nk update berkali2 tapi malaz nk post,
byk giler post yg pending, haish,
ape pun, got something to share here, :D

this coming week,
moving on to new chapter of my life,
will be enjoying, and same time struggling,
body will be on flabbergasting,
to strive with the challenge coming ahead,
pray to God so that i can go through,
praying and working hard, but use the smart way,
can be my new motto i think,

path chosen, no turning back,
good to me, good to everyone,
bad from me, will goes to everyone also,
and that part, hope it'll not haunted me,
and special thanx, to my family,
for giving me their support,
without their blessing,
neither me nor this will happen,

oeh ! apa ni kecek2 mat saleh, aiyoo,


p/s : inilah namanya english edukesyenn, :P




Tuesday, June 7, 2011

posting




wahh, berhabuk sudaa, hahaa,
ok la, diploma suda habeh,
tnggu peluang keja,
ataw sambung blaja,
hoho,

looking foward what life will i go through in the future


p/s ~ hehe, hihi, huhu, haha, hoho,
yea taw aq makin gemokkk, T.T




Monday, April 25, 2011

tree of life




saya tetibe *teringat* dengan mereka-mereka ini,















saya hanya post gambar,
sebab saya segan dengan ayat2 yang akan kuar nanti,
nanti dicop *muka legend tapi hati kiut*
hahaa, ok bye~




p/s: lagi 4 hari praktikal, then balik !!
balik utk lepaskan *teringat*,
pastu datang kl balik utk settlekan keje
pastu prepare utk sambung blaja balik,
hoyeaaahhh~~!!





Wednesday, March 23, 2011

cek cekedaut




okey, apply utk bachelor sudah, masih lagi kat UniKL,
wah, sayang giler ko ngn UniKL tuh, haha, ini nama course aq,
Bachelor Of Multimedia Technology (Hons) In Interactive Multimedia Design
atau singkatannya BIMD,
yeayyy *clap3*
settlekan surat tawaran kemasukan, bayar apa yang patut,
okey 1 hal jek lagi xsettle, slip exam SPM aq, mane plak pegi nyee,
tuutt tuuttt call umi kat kg, tanya slip exam ada simpan x? umi ckp xde,
adoii, cemana? nasib baik kak azna n kak yang kecik2 mata sepet kt tingkat 3 UniKL tuh baik,dia ckp hantar je dulu borang tuh smua, nt kalo da ada, hapdet ngn dorang slip tuh, pastu dorang ckp kena pegi pejabat pelajaran untuk mendapatkan slip tuh, kena byr lagi, xpela nt aq pegi laa, pedih gak lerr kena ceramah ngn akak2 tu tentang kepentingan slip exam ni, ok layanzzz,

okey smalam n 2hari lepas xpegi keje, knape?? sebab demam, xsehat, berjangket ngn officemate kot, haha, kira balik bila last demam, sblom masuk diploma dulu, wow ! lama tol xdemam, ingat time last demam tuh, seminggu kena tahan kt hospital, punya la seksa rasa mcm nak mati jek woooo,


"quoteless"


p/s : "Blaja leklok ! nt boley jaga orang tua" pesan umi, okey mendalam ayat tu, :)

Tuesday, March 22, 2011

no heart feeling




Hope no heart feeling,
i'm doing this to myself also,
mayb we can be juz frenz,
but for now, let it be,
and time will heals everything,


"jika kau suka akan seseorang itu, lepaskan la dia, dan jika dia datang kepada kau, itu tandanya dia milk kau, tapi jika dia tidak kembali, maka, dia tidak bermakna untuk kau kejar lagi"


p/s: rasa nk demam la plak, adehhh, T.T





Thursday, March 3, 2011

selamat pengantin baru




Selamat Pengantin Baru,
04 March 2011
semoga hubungan yang dibina berkekalan hingga ke syurga,
amin, ^_^
dan selamat berbulan madu di bumi anbiya', kemain,
mentang2 la dua2 blaja tmpt sama,


P/s : haha, bunyi macam jeles jek !





Wednesday, March 2, 2011

Bring down the horizon




The line of friendship
the horizon of nakama,
can i cross it?

but still, those story, those memory,
running fresh in my flesh,
fearing my prisoned heart,
to be poisoned,
again.


P/s: heart is a mysterious creation, still learning to understand it !



Tuesday, February 22, 2011

Hardened Heart





impressed with my heart
even chained to the ribcage prison,
still viscous, thick and tough,
holding the dream, revenge, and feeling togeth
er,
experience maybe that taught my heart,
to permeate all the situation,
and shift it into experience shape,
make it still breathing,
in my tiny little world,

"No one is free, even the birds are chained to to the sky"


p/s:regards~ my heart



Sunday, February 13, 2011

lawak hati




memang best kan?
aq memang suka gelak,
mulut ketawa,
gelak kepada diri sendiri,
mengenangkan nasib hati,
sentiasa dipermainkan, sentiasa dipelanting sana sini,
aq hanya mengikut arus,
sabar je la hati, ko memang sentiasa bernasib begini,
sabar ea,



p/s : Gelak lagi~~





Sunday, January 30, 2011




Penat2! byk sngat drama dalam hidup,
biasa la tu, hidup ni mcm sbuah crita, ada babak2nya sndiri,
dan stiap dari babak itu ada babak2 sedih, gumbira, kecewa, macam2 lagi la,
pape pun, tabah menghadapi segala cabaran dan babak2 tersebut,

arini baru balik dari camping di ulu yam selangor,
empat hari berkampung kat sana tanpa line tpon, wuuu T.T
byk jumpa member2 baru,
mereka memang best, gmbr mcm biasa malas maw haplod,
maw tido satu hari esok xnk pegi keje boley?





P/s : aq sangat susah nk jatuh sakit,
tapi bila da sakit mmg terus sakit teruk terus
slepas beberapa tahun xsakit, skarang badan aq rasa maw demam..... =.=

Monday, January 17, 2011

praktikal




ok, praktikal smua okey,
cuma...
xsuka sngt dgn suasana pejabat,
xsuka duduk mcm terkurung sedangkan rezeki melimpah diluar sana,
xsuka bangun pagi ptg balik,

aq suka buat keje ikut masa sendiri, tidak terkongkong dengan masa,
tapi sekarang, sudah ada perancangan, cuma buat masa sekarang, ikut flow dahulu,
kemudian baru membuka lembaran baru, insyaAllah,

tadi terbaca buku bertajuk JUTAWAN SENYAP karya sape ntah, lupa,
very inspiring book, n memang byk benda yg tidak di sangka2 oleh pandangan dan pemikiran
orang yang mcm aq ni,
tapi takpe, smua tu boleh kita ubah, think positive, spot the chance and grab it!





p/s: merancang masa depan, ditentukan Illahi, :)



Tuesday, January 11, 2011

senyum !




melihat kamu senyum,
saya gembira, ^_^



Sunday, January 2, 2011

UniKL dihati




tajuk xleh blah! haha
blajar kt UniKL
praktikal pun kt UniKL
layanzz







p/s: rambut dah pendek! berat badan maintain gemuk! huhu! =="



Friday, December 10, 2010

JOB



"jangan direnung letihnya usaha, tapi renunglah kemanisan sebuah kejayaan"


dapat kerja,
penentu masa depan insyaAllah,
akan ku usahakan untuk masa depan ku,

"ya Allah, semoga mendapat keberkatan diatas rezeki mu ini, semoga dengan nikmat yg kau beri ini, tiada menyimpanglah aku dari jalan mu, berikanlah aku lebih keimanan dan ketakwaan supaya dapat menjalankan tugas sebagai hambamu,"
Amin~~
~




p/s:praktikal blom dapat lagi, haish, =="

Friday, November 26, 2010

philosophy





someone told me once:

"let go if you have too, don't get to attached"

i said "ok, i'll try"




p/s: trying ok!





Tuesday, November 16, 2010

salam




selamat hari raya aidiladha, :)








p/s: officially finished all diploma syllabus, focus on intra rite now
gonna miss my frenz, gonna miss u, :)

Thursday, November 4, 2010

tagged

jam pkul 3.30 a.m 5/11/2010
baru lepas men DOTA ngn dak2 umah,
bukak fb, xde pape yg menarik,
teringat blog, lama xbukak,
dapat satu tag oleh Encik Nabihah Johan
pasal 25 RANDOM things bout me,
aq bukannya orang yg menarik sngt,
so, rasanya boley kot kalo tukar jadi 25 BORING things bout me,


1.dia ni suka makan dan suka tido, patut la gemok

2.berat 70++(berat giler) & da masih menunjukkan penigkatan ++ve

3.bajet tough la kan tapi suka buat aktiviti menambahkan lemak dibadan

4.suka amik gmbr, owner of Canon EOS 500D DSLR (cheh! bajet je!) tapi xbrape pndai edit gmbr

5.sangat suka jalan2, tapi xsuka tmpat ramai2 orang, n kalo kuar jalan lama2 mata jadi sakit(xtaw nape, sape tahu??)

6.suka picit2 phone, padahal xde pape pon, xde orang nk msg pun, tapi saja gatal tangan,

7.Peminat tegar JEPUN... KOREA? layan la sikit2, haha,

8.Dia ni suka men game, jadi, jgn kaco dia time dia tgh men game, hahah
,
10.sangat suka makan makanan ngn cili sos, sape yg rapat tahu la habits buruk ni, n xsuka sngt mkn benda2 masam atau masin, eeuuww,

11. Suka jalan2 dalam hutan n panjat gunung, tapi disebabkan semakin malas, hobi ni da lama xbuat, sape ada xtvt daki gunung, leh ajak dia ni, bg dia exercise buang lemak dlm badan sikit,

12. Suka michishige sayumi(pheewiit!), jgn salah paham, suka tgok sbb dia cantik je, haha

13. Current laptop wallpaper gmbr kucing hitam, suka kucing kot dia ni,

14. suka minum radix koko, sape nk order?

15. ada habit buruk; gigit kuku, sudah sebati, xleh nk diubati

16. tido berdengkur(zZz)

18. pemalas!

19. Student UniKL, Diploma Multimedia, xde pape yg spesel,

20. suka tgok muvee action, katun, cite2 hantu n bunuh2 ni xlayan la, haha

21. One Piece Addicted,n his name is Axolotl.D.Zul(cepat ckp WOW!), yoohohohoho

22. boring giler dia ni!

23. boleh mkn burger mcd 3biji skali mkn(approved, lapar giler time ni), bukan sekali telan

24. kekadang senang tacing n kekadang suka buat mmber2 tacing, sory kepada yg terkena

25. lastly, a short term memory lost guy, kelemahan terbesar dia ni, slalu menimbulkan masalah sbb seorang pelupa yg amat tegar(bukan nyanyuk ok!)


tu je kot, malas nk taip panjang2, tapi tah kenapa tetiba plak rajin taip panjang2 buat tag ni,
malas nk tag orang lain, sape rasa nk buat, sila buat,





p/s:memang boring kan?
final exam da dekat, Gudluck! ^_^


Thursday, October 28, 2010







Like This Sentence!